Çalışanlar Ayrımcılıktan Şikayetçi
2009 yılından bu yana Türkiye’nin önde gelen birçok firmasına etik süreçlerin uçtan uca yönetimi konusunda danışmanlık hizmeti veren, etik unsurların ve maliyetlerin korunmasına yönelik kurumsal danışmanlık ve eğitim hizmetleri sunan Remed Etikhat, 2023 1. Yarıyılı’nı yayımladı. Kurumsal Etik Eğilimler Raporu. Kurumsal Etik Eğilimler Raporu, perakende, üretim, hızlı tüketim, hizmet sektörleri ve kümelenme şirketlerinde faaliyet gösteren kuruluşların paydaşları tarafından yıl boyunca iletilen bildirimlerin analizi sonucunda hazırlanmaktadır.
Çalışanlar ayrımcılığa uğramaktan memnun değil!
Etik ve raporlama hizmetleriyle şubenin öncü markası Remed Etikhat, iş etiğine aykırı beyanları tarafsız ve bağımsız bir şekilde, mevzuata uygun olarak değerlendirerek objektif bir şekilde hazırladığı Kurumsal Etik Eğilimler Raporunu düzenli olarak kamuoyu ile paylaşmaktadır. Kişisel Bilgilerin Korunması Kanunu’nun unsurları. Çalışanların bildirimleri ile oluşturulan bu rapor ile kurumlar, çalışanlar ve kurum yöneticileri nezdinde iş etiği ve insan kaynaklarında verimlilik konularında farkındalık yaratmaktadır.
2023’ün ilk yarısında alınan bildirimlerin yüzde 16,9’u ile ayrımcılık ilk sırada yer aldı.
Çalışma saatleri ve izin hakları ile ilgili haksız uygulamalar yüzde 13,4 ile en çok bildirilen konuların ikinci sırasında yer alıyor. Son olarak çalışanların memnun olmadığı bir diğer bahis ise yüzde 9,6 ile aşağılayıcı ve küçük düşürücü davranışlar. Farklı konularda şikayet oranı ise yüzde 60,1 olarak göze çarpıyor.
Çalışanlar anonim kalmayı tercih eder.
2023’ün ilk yarısında yapılan bildirimlerde en çok kullanılan bağlantı kanalı yüzde 46,9 ile internet sitesi oldu. İnternet sitesi üzerinden yapılan bildirimleri yüzde 35,5 ile telefon bildirimleri takip ederken; e-posta bildirimleri yüzde 17,6 ile üçüncü sırada yer alıyor.
Bu yılın ilk yarısında yüzde 43,8’i kimliklerini açıkça paylaşırken, kalan yüzde 56,2’si kimlik bilgilerini gizli tutmayı tercih ediyor.
Rapora göre en çok bildirim alan bölümlere bakıldığında ilk sırayı yüzde 63,9 ile perakende bölümü aldı. Perakende segmentini yüzde 12,3 ile kümelenme şirketleri takip ederken, bu dönemde en az bildirimi yüzde 3,9 ile hizmet sektörü çalışanları yaptı.
Dünyadaki iç tatminsizlik ve suiistimallerin faturası 3,6 milyar dolar
Remed Etikhat Satış ve Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Begüm Akçal; “Şirketlerde çalışan memnuniyetsizliğinin devam etmesi ve gerçek bir personel seçimi yapılmaması bir bütün olarak insan kaynakları sistemini ve departmanların performansını olumsuz etkileyecektir. Çalışan memnuniyetinin ve buna paralel olarak oluşabilecek suistimallerin önüne geçebilmek için doğru bir insan kaynakları politikası izlemek çok değerlidir. Şirket içi dolandırıcılık, şirket sahiplerinin, yöneticilerin, hissedarların ve yatırımcıların en büyük sorunları arasında yer almaktadır. Uluslararası Dolandırıcılık Araştırma Uzmanları Birliği ACFE’nin 2022 yılında yaptığı araştırmaya göre 133 ülkeden toplanan kurum içi dolandırıcılık olaylarının neden olduğu toplam kayıp 3,6 milyar dolar. Rakama bakıldığında bu değerli bir kayıp olarak dikkat çekiyor. Remed Etikhat olarak biz sadece çalışanlarımıza işimiz açısından bakmıyoruz. Şirket içinde çalışanlara yönelik doğru politikalar uygulamanın yanı sıra bağımsız bir kuruluştan etik süreç danışmanlığı almanın kurum içi suiistimalleri önlemede fayda sağladığını görüyoruz. İş ve davranış kurallarını içeren etik kuralların oluşturulması ve uygulanması sadece insan kaynakları departmanlarını ilgilendirmez. Bu sistemin verimli ve çok yönlü çalışabilmesi için uyum, hukuk, kurumsal bağlantı ve idari birimlerin sürece katkı sağlaması gerekmektedir. Gelen bildirimlerin yarısından fazlası şirket çalışanlarından oluşuyor. Çalışanların şirketlerinden memnuniyetsizliği ve şirket içinde etik dışı durumlarda tespit ettiğimiz olayların yarısı iç denetim sistemlerinin eksikliğinden kaynaklanmaktadır. Şirket içinde etik bir çalışma sistemi oluşturmazsanız bu marka ve prestij yönetimini olumsuz etkiler.” söz konusu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı